Godło     

Żeglarze - plan pracy

NOWY ROK SZKOLNY 2018/2019

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LUTY

  1. BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY

- zachęcanie do poznawania baśni i legend

  1. W DAWNYCH CZASACH

- poszerzenie wiedzy o złożach węgla, soli, bursztynu

- zabawy badawcze wyjaśniające efekt wybuchu wulkanu

- poznanie wielkiej i małej litery „B,b”

  1. WYNALAZKI

- poznanie wielkiej i małej litery „P, p”

- poszerzenie wiedzy na temat działania radia, telewizora, telefonu

- utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z internetu

  1. RÓŻNOBARWNE MOTYLE

- poznanie ograniczeń wynikających z różnych niepełnosprawności

- zapoznanie z liczba 10

- budowanie poczucia własnej wartości oraz postawy szacunku wobec dorosłych i rówieśników

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC

  1. W MARCU JAK W GARNCU

- utrwalenie informacji o charakterystycznych dla przedwiośnia zjawisk przyrodniczych i pogodowych

- rozwijanie zainteresowań badawczych

- wprowadzenie litery „w”

- utrwalanie liczebników porządkowych

  1. PORZĄDKI W OGRODZIE

- wprowadzenie litery „c”

- wprowadzenie zapisu dodawania

- kształtowanie postawy proekologicznej

- klasyfikowanie według wybranej cechy

  1. WITAJ WIOSNO!

- wprowadzenie litery „g”

- ćwiczenie zapisu dodawania cyfr

- poszerzanie wiadomości na temat ptaków

- zapoznanie ze zwyczajami dotyczącymi pożegnania zimy

  1. KUFEREK KREATYWNOŚCI MAŁEGO MISIA

- tworzenie prac plastycznych z niekonwencjonalnych materiałów

- muzykowanie z wykorzystaniem prostych instrumentów

- rozbudzanie zainteresowań teatrem

- wprowadzenie litery „ł”

PIOSENKA DO NAUKI

„Marzec czarodziej” sł. Anna Bernat, muz. Zbigniew Ciechan

  1. Chodzi marzec czarodziej

Po chmurach, po lodzie,

Az tu nagle hokus - pokus;

I już pączki na patyku,

I już trawka na śnieżniku.

Och, ten marzec - czarodziej

  1. Chodzi marzec czarodziej

Po chmurach, po lodzie

Aż tu nagle hokus – pokus;

Słońce rzuca swe błyskotki,

Ze aż mruczą bazie – kotki.

Och, ten marzec -  czarodziej.

  1. Chodzi marzec czarodziej

Po chmurach, po lodzie;

Aż tu nagle hokus – pokus;

Przez kałużę skaczą kaczki,

Żwawe kaczki – przedszkolaczki

Och, ten marzec -  czarodziej.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ

  1. RÓŻNOBARWNE MOTYLE cz. 2

- przybliżanie i poszerzanie wiedzy na temat autyzmu

- uwrażliwianie dzieci na potrzeby osób niepełnosprawnych

  1. PRACA ROLNIKA

- zapoznanie z pracą rolnika

- poznanie cyklu produkcji mleka

-zapoznanie z wielką i mała, drukowaną i pisaną literą „J”

  1. WIELKANOC

- poznanie tradycji i zwyczajów związanych ze świętami Wielkanocnymi

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10; stosowanie znaków: +, -, =

  1. POLSKA TO MÓJ DOM

- utrwalenie symboli Polski

- zapoznanie z wielką i małą, drukowaną i pisaną literą „f”

- poznanie najważniejszych zabytków Krakowa i Warszawy

Realizacja programu SANEPIDu „CHROŃ SIĘ PRZED KLESZCZAMI WSZELKIMI SPOSOBAMI”

PIOSENKA DO NAUKI – „ŚWIĘTA – BIJA DZWONY”

  1. Ciasto pachnie na świątecznym obrusie, obrusie,

Wokół stołu się krzątają mamusie, mamusie.

Wszyscy poważni są tego ranka

Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

 

REF. Święta, święta, biją dzwony

Każdy dzwon jak roztańczony

Tańczy, tańczy każdy dzwon, bim, bam, bom

Bim, bam, bom.

  1. Szynka mruga z okrągłego półmiska, półmiska,

Tatuś chętnie by z radości zagwizdał, zagwizdał

Wszyscy poważni są tego ranka,

Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

REF. Święta, święta…

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ

  1. POLSKA TO MÓJ DOM

- utrwalenie symboli Polski

- zapoznanie z wielką i małą, drukowaną i pisaną literą „F”

- poznanie najważniejszych zabytków Krakowa i Warszawy

  1. PRACA ROLNIKA

- zapoznanie z pracą rolnika

- poznanie cyklu produkcji mleka

-zapoznanie z wielką i mała, drukowaną i pisaną literą „J”

  1. TAJEMNICE KSIĄŻEK

- poznanie procesu produkcji papieru

- wzbogacenie słownictwa o nazwy zawodów związanych z powstawaniem książek

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10; stosowanie znaków: +, -, =

  1. ŚWIĘTO MAMY I TATY

- utrwalanie orientacji w schemacie ciała

- doskonalenie umiejętności czytania

- zapoznanie z wielką i małą drukowana i pisaną literą „Z”

Realizacja programu SANEPIDu „CHROŃ SIĘ PRZED KLESZCZAMI WSZELKIMI SPOSOBAMI”

PIOSENKA DO NAUKI – „Mama w kuchni”

  1. Mama krząta się w kuchni od rana,

myśli wciąż o niebieskich migdałach.

Gdy pytamy co ugotowała:

„Dziś dla was pieczeń mam z hipopotama”

REF. Nasza mama, mama zadumana,

         mama zadumana cały dzień.

         Błądzi myślami daleko,

         codziennie przypala mleko,

         na łące zrywa kwiaty

         i sól sypie do herbaty.

  1. Nasza mama niezwykła kucharka

krokodyla wrzuciła do garnka,

krasnoludek wpadł jej do sałaty,

a w piecu piecze się zegarek taty.

REF. Nasza mama, mama zadumana…

  1. Ten krokodyl, co uciekł z ogródka,

w przedpokoju chciał zjeść krasnoludka,

choć zegarek czuje się fatalnie,

to obiad był dziś bardzo punktualnie.

ZAMERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC

  1. DZIEŃ DZIECKA – REALIZACJA PROGRAMU UNICEF „PRAWA DZIECKA”

- zapoznanie dzieci z Konwencją o Prawach Dziecka oraz instytucjami i osobami dbającymi      o prawa dziecka

- poszerzanie wiadomości na temat życia dzieci z innych stron świata

  1. ZWIERZETA MAŁE I DUŻE

- poznanie wielkiej i małej, drukowanej i pisanej litery „h”

- wprowadzenie znaku odejmowania

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem znaków: +, - ,=

- poznanie zasad bezpieczeństwa podczas kontaktu z nieznajomymi zwierzętami

  1. LATO

- utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się podczas burzy

- zapoznanie z charakterystycznymi cechami letniej pogody

- czytanie słów i zdań związanych z latem

  1. WAKACJE

- poznanie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu nad wodą, w lesie, w górach

Piosenka do nauki:

„Piosenka o prawach dziecka”

Sł. I muz. Jerzy Kobyliński

Mam prawo żyć,

Mam prawo być sobą

Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą.

Mam prawo kochać i kochanym być,

Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić.

Mogę się śmiać,

Może się dziać pięknie,

Pragną być zdrowy, rosnąć w swoim tempie.

Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych,

Nie można mnie zmuszać do uczynków złych

Ref. Dziecka prawa poważna sprawa

        Dziecka prawa to nie zabawa

Mam prawo śnić, mam prawo być inny,

Mogę być słabszy, lecz nie czuć się winny.

Mam prawo śpiewać głośno kiedy chcę,

Mam prawo płakać cicho, gdy mi źle.

Ref. Dziecka prawa…

 

 

 




Projekt i wykonanie: Ebit Usługi Informatyczne