Godło     

Bursztynki - plan pracy

ROK SZKOLNY 2017/2018

Zamierzenia edukacyjne   na miesiąc wrzesień

BURSZTYNKI

Tydzień I: Pierwszy raz w przedszkolu

− poznawanie imion dzieci z grupy ;

− przestrzeganie ustalo­nych umów i zasad re­gulujących współżycie w grupie;

− mówienie o swoich po­trzebach;

− odpowiadanie na pytania;

− zapoznanie z kącikami zainteresowań; omówienie sposobu korzystania z nich;

− rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych oraz określanie ich przeznaczenia.

Tydzień II: : Jestem przedszkolakiem

-  rozpoznawanie i nazywanie wybranych kolorów;

− zachęcanie do samodzielnego rozbierania się i ubierania;

− przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;

− mówienie o swoich potrzebach oraz  odpowiadanie na pytania.

Tydzień III : Nasze rodziny

− nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra;

− podawanie informacji, jak mają na imię mama, tata;

- rozwijanie mowy i umiejętności liczenia do trzech.

Tydzień IV: Domowi ulubieńcy

− poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu;

− naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich głosów;

- rozwijanie mowy.

Uczymy się piosenki :

Kotek Puszek z czarną łatką
Dziś w przedszkolu był z Agatką,
A z kieszeni u fartuszka
Wyglądały małe uszka.

Nagle ruszył się fartuszek,
Na podłogę skoczył Puszek,
Teraz, kotku, będziesz z nami,
My już ciebie nie oddamy!

I wierszyka :

Mam trzy lata, trzy i pół,

brodą sięgam ponad stół.

Do przedszkola chodzę z workiem

i mam znaczek z muchomorkiem.

Pantofelki ładnie zmieniam,

myję ręce do jedzenia.

Zjadam wszystko z talerzyka,

tańczę, kiedy gra muzyka.

Umiem wierszyk o koteczku,

o tchórzliwym koziołeczku

i o piesku, co był w polu,

nauczyłam się w przedszkolu.




Projekt i wykonanie: Ebit Usługi Informatyczne